fiske turer sen sist och lite beten

Har varit lite turer sedan sist, inte riktigt så mycket som jag tänkt mig, då min familj behövde mig mer och beten behöver komma fram. håller just nu på med ett par specialare och ett gäng tugget.

Fisket har varit varierat, då valmöjligheten när man kan komma ut och fiska är begränsad får man ta de tillfällena som ges. :)

Jag har testat mitt nya 31cm gummibete och fått fisk på det. Första test turen hade jag hugg nästan direkt men den klev av innan jag han känna tyngden bakom, den lämnade märken som visade ca 20cm mellan tand raderna, adrenalinet börjar pumpa, hade bara gjutit två av dessa beten inför test fisket och kort efter hugget sätter jag betet i botten. Så jag sätter på det andra och kastar ut får snart ett rejält hugg med tyngd bakom men sen är all tyngd bara borta, jag vevar in och får upp en lina som är tvärt av skuren. Gäddan har lyckats sluka bete och tafs samt bitit av linan.

Fortsatte dagen med att dänga Paddel Shark med resultatet att jag får upp ett antal 2kg snipor och en 90cm fisk.



Sniporan i storlek 2-4kg fortsätter att komma upp. På både paddel shark och mitt stora 31cm Spawn vid andra fiske tillfällen, och sen nu i helgen kom en meter gädda och total slukade min Paddel Shark ett par meter från båten och en kort men rolig fight utspelar sig.



sen har vi Karma 2013 betena som blivit klara.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En hel massa Sej

Massor av gäddor på Spinky