Förra helgens bravader

Rekningen inför helgens fiske gick ju riktigt bra, så då var ju förhoppningarna stora när jag la i båten på lördag morgon. Hade lyckats försova mig ett par timmar men det var riktigt gött och behövligt att komma ut. Hade lite kontakt med andra som var ute, de meddelade att de hade haft segt fiske. Så jag började fiska av mina hotspotts. Började med att dra en snipa i 2kg klassen, sen drev jag in i stubbvassen och beslöt mig för att använda det nya läget, så jag kastade inifrån och ut och fiskade av i solfjädersformation. Tempot var mest Slowjerk mixat med lite tempo in i mellan för att hålla min GG Roach ovanför stubbvassen. Mitt i ett spinnstopp tar det tvärnit och dagens första meterfisk blev landad. den hade totalt slukat min GG Roach i färgen Mört.


7,3kg vägde denna fighting glada dam fördelat på 103cm. En mycket trevlig början på dagen. Sedan blev det lite segare, Jag drar några snipor till som tar på GG Roach, Frogface Tail och Spinky.
På eftermiddagen beslutar jag mig för att åka tillbaka dit jag tog morgonens meterfisk men börja fiska av tidigare. Jag riggar mitt spö med en Tugget i Brax färg och börjar fiska av stubbvassen ganska sakta. Resultatet låter inte vänta på sig en donna kommer ur stubbvassen och attackerar min Tugget i en explosiv fart, ganska nära båten. BAAAMMMM Vilket hugg, ingen stationär gädda det här inte Ett krutpaket utan dess like. Utan tvekan en frivattens gädda som kommit in in för lekens förberedelser. Hon vägde 8,5kg fördelat på 105cm.


Oerhört fin teckning som avslutade sig i en röd ton i slutet av fenorna. Tyvärr Spydde hon ut Vad som såg ut att vara resterna av en 2kg snipa under fighten. Tippar på att 1-1,5kg var kvar av gäddan som inte blivit smält än. 

Det blev inte några fler gäddor den dan men jag var nöjd och glad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En hel massa Sej

Massor av gäddor på Spinky